Cinta Songsang??

I got another interesting mail. It shows how dangerous a blog can be. It’s also a thing to note. Don’t put any details on the net bout things u don’t want the people to find out bout u. Like this crazy man, who posted intimate details bout his relationship with other MAN on his blog! For God sake, u r a Malay, living in Malaysia and having an affair with a man u can call “father” and gloating bout it?? I think that man has lost his mind.

The love story started like this….

Aku dikejutkan dengan satu sms dari nombor yang tak dikenali. Mesejnya cukup ringkas dan padat. Amat mudah untuk difahami. Ayat ringkas sekadar salam perkenalan lepas tu nak jumpa. Pada mulanya aku rasa macam nak ignore je, tapi bila dipikir balik, tak elok pulak untuk aku tidak menyambut salam perkenalan tu. Lagipun waktu tu memag aku tak punya sesiapa yang istimewa melainkan kawan2 dan sahabat senakatan. Jadi tak jadi masalah pada aku untuk mengenali sesiapa saja yang aku suka. Dari sms sampai la aku call dia sendiri. Tak jauh pun rupanya aku dengan dia. Buat aku tertarik nak move on tu sebab dia direct tu the point, ayat direct honest dan tak pusing2. so aku deal dengan dia untuk blind date pada esok harinya. Pagi esoknya, dia call aku dan minta no opis. Risau jugak sebab ni melibatkan karier. Tapi aku cuba ambil risiko tu.. orang kata tak cuba tak tau kan? Dan yang paling penting buat aku tertarik dengannya, kerana pada satu jawapan darinya stelah aku ajukan satu soalan cepu emas padanya. Alhamdulilah, dia cari sesuatu yang aku juga cari dan idamkan selama ni. “mencari teman yang tahu apa itu kasih sayang”.

Lepas dari jumpa malam tu, masing2 buat tak reti je..sms pun tidak, call pun tidak. Lebih kurang macam aku tak intrested sangat la. coz of sebab2 dan kesimpulan yang aku buat sendiri dari perkenalan malam tu. Tapi dalam nyenyak aku tidur, dia kejutkan aku dengan smsnya. Bederau darah aku bila baca, dia tanya aku..tak rindukan dia ke? sigh..tipu kalau aku kata tak ingat, rindu tu ada gak kot tapi tak capai tahap maksima coz aku kena sedar diri sendiri. Dia rindukan aku!! Macam percaya dengan tidak jer..but aku just wait n see je la. .Tapi aku ada 5 perkara yang aku syaratkan padanya andainya dia benar2 mahu aku jadi sebahagian dari hidupnya.
1. kejujuran
2. keikhlasan
3. KESETIAAN
4. bertanggungjawab
5. pengorbanan

Andai dia benar2 mahukan aku, maka dia akan sanggup untuk pikul semua ni dan ternyata dia ambil risiko berkomitmen dengan seorang yang komited! Dia sangup untuk ambil semua tanggungjawab tu. Bukan mudah, tapi ternyata dialah manusia pertama yang terima syarat2 pinangan yang aku letakkan tu..alhamdulillah..moga dia tabah dengan semua tu..



Kalau korang baca mesti ingat ni pasal sorang pempuan yg di tackle oleh seorang lelaki. Tengok gambo terus cam terkezut gilerr (tp atas sebab-sebab taknak memalukan org tuh, I decided not to put their picture here). Rasa macam nak menangis je baca this email. Panjang lg email tuh tp tak payah la nak post sumer kat sini. Memang bila baca agak syahdu, macam cinta sejati la cinta lelaki ni kat lelaki lg satu. Tapi cinta songsang la plak. Rasa rugi betul.

The article was ended with this phrase (I think it’s taken from a song but not sure which one)
Menatap indahnya senyuman di wajahmu
Membuatku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cerita terindah
Di saat kau peluk mesra tubuhku
Banyak kata yang tak mampu
Ku ucapkan kepada dirimu
Aku ingin engkau selalu
Hadir dan temani aku
Di setiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh jiwa ragaku
Kuingin kau tahu ku slalu milikmu
Yang mencintaimu sepanjang hidupku


I got goosebumps k after reading it. Still am. And I also tried accessing the blog (from a link shown in the email) but the blog has been closed down. Mesti ramai giler yg baca blog tuh and komen dasyat2 kot.

I wish the blogger well coz his job and his life is risked with the posting he posted on his blog.

Comments

Mrs ZYI said…
erkk? itulah, mr copa fwd kat aku email tu, terus rs x sggup nk bc and tgk all d pics! aduhaiii..tp all the blog entries dah gone eh? the link is still there but all the posts dah x de..(tudia rajin tu gi check..) :P

Popular Posts